Tarot afslank advies/resultaat maand 2

Symboliek: De Keizerin staat bekend als vruchtbaar, creatief, en wordt vaak in verband gebracht met de geboorte van iets nieuws en de groei daarvan.

Mijn persoonlijke afslank coachkaart:

De Keizerin.

"Gezelligheid kent geen tijd. Gezelligheid kent ook geen 'stop'. Gezelligheid kent wel veel lekkere (vaak ongezonde) hapjes en alcoholische versnaperingen. Deze kaart staat voor groei, maar dus ook voor aankomen. Zorg dat je de groei van je gewichtsverlies voortzet, en laat je niet verleiden tot lekkere, maar dik makende lekkernijen! Blijf aandacht besteden aan je uiterlijk, je gaat er steeds beter uitzien, hou die vooruitgang vast! Maak een wandeling, lekker in de buitenlucht. Je hebt het nodig".

De spijker op zijn kop:

Dit advies komt als geroepen. Deze maand staat er inderdaad 'gezelligheid' gepland in de vorm van een paar etentjes en verjaardagen. Aandacht besteden aan mijn uiterlijk doe ik ook. Ik heb juist wat mooie sportkleding gekocht en ben naar de kapper geweest. Bij een nieuw leven hoort een nieuwe look. Ik kan me dus helemaal vinden in hetgeen 'de Keizerin' mij hier vertelt!

Hieronder kun je lezen hoe deze kaart me verder tot steun is geweest in deze tweede maand van mijn nieuwe lifestyle.

Ben je benieuwd wat de tarot jou zou adviseren met het oog op jouw eigen 'fitness'? Klik dan hier voor jouw persoonlijke afslank advieskaart

Juli - Een tandje harder

The fact you're not where you want to be, should be enough motivation...

Krachttraining

De trainingssessies van Thimo worden elke week een beetje meer verzwaard. Zwaardere gewichten, meer herhalingen, langere setjes, etc. Maar...ik kan het hebben!

Thimo legt me ook uit waarom hij me in verhouding meer krachttraining laat doen dan cardio. Na een lange cardiotraining blijft de verbranding 24 uur op gang, na een wat intensievere krachttraining maar liefst 72 uur! Dat verklaart ook meteen waarom ik voorlopig genoeg heb aan drie keer per week sporten. De herstelperiode tussen de trainingen heeft mijn lichaam gewoon nodig.

Eiwitshake

Om dit proces te ondersteunen drink ik nu elke keer nadat ik heb getraind een eiwitshake. Het helpt mijn spieren sneller te herstellen (en te groeien!) en voorkomt spierpijn. Ook met het oog op mijn dagelijkse maaltijden probeer ik te zorgen dat ik een goede verhouding koolhydraten/eiwitten binnenkrijg.

Thimo vraagt me op te schrijven wat ik zoal eet per dag, wat ik braaf doe. Ik ben blij als een kind wanneer hij mijn 'huiswerk' nakijkt en mijn schema goedkeurt. 'Weinig kleurstoffen, weinig vet, veel vitamines. Top!' Het is alsof ik een sticker krijg. 'Ga zo door!'

Dit eetpatroon zorgt ervoor dat mijn nieren alleen mijn bloed hoeven te zuiveren zonder er eerst alle afvalstoffen uit te moeten filteren. Ook dit bevordert het afvalproces.

Fietsen

Daarbij heb ik het advies van de Keizerin opgevolgd. Ik let op de calorietjes tijdens 'gezelligheid' en ga sinds kort ook vaker de buitenlucht in.

Op de dagen dat ik niet met Thimo train, ben ik sinds deze maand fanatiek aan het fietsen. Ik had al een fijn boodschappenfietsje, maar speciaal voor mijn fietstochten heb ik nu ook een echte "fiets"-fiets aangeschaft. Een rondje polder van bijna een uur trek ik namelijk echt niet op mijn opoefiets! Ik heb er nu een met versnellingen en dat gaat fijn!

Mijn dagelijkse rondje wandelen met de hond breid ik uit en wanneer ik ga uit eten, kies ik voor mager vlees en sla ik het toetje over. Elke calorie is er één! Op een verjaardag neem ik geen taart en in plaats van een lunch eet ik op het feestje wat hapjes: een Surinaams pasteitje en drie mini loempiaatjes. Zonder saus natuurlijk! Alcohol dronk ik sowieso al heel weinig en nu dus helemaal niet meer. Een glas bubbelende spa rood met een schijfje citroen is ook best feestelijk ;-)

Lekkernijen

Het laten staan van koek, snoep en chips gaat me - dankzij mijn man Ferry -  ook echt goed af.

'Waarom geef je de kinderen niet gewoon het geld dat je anders aan koek, snoep en chips uitgaf?' stelt hij voor. 'Dan kunnen ze het zelf kopen in de winkel en op hun kamer bewaren. Dan ligt het in ieder geval niet meer in het zicht en voor het grijpen'.

En. Dat. Helpt!

Nu pas merk ik hoe vaak ik tussendoor - uit gewoonte - een greep deed in die voorraad lekkernijen. En hoe goed ik hier eigenlijk buiten kan. (Eigenlijk is een sappige peer of sinaasappel veel lekkerder!)

Trots

Heel trots ben ik, wanneer ik de sportschool binnen kom en trainers Thimo en Mike zeggen dat ik er steeds beter uit ga zien.

Grappig, dit zei de Keizerin ook!

Stiekem vind ik ook wel dat ze gelijk hebben. Mijn buik wordt echt al minder, mijn kaaklijn strakker en zelfs de lijnen van mijn sleutelbeen en jukbeenderen beginnen zich sinds jaren langzaam maar zeker weer af te tekenen onder het laagje spek dat er nog zit.

Als ik vandaag bij haar de trap op loop, zegt mijn immer kritische dochter plotseling:

'Je valt af! Een beetje...Ik zie het, goed hoor!'

Hoewel ik deze maand ivm een flinke griep niet zo heb kunnen knallen als ik me had voorgenomen, ben ik toch niet helemaal ontevreden over het resultaat. Hoe dan ook ben ik helemaal gemotiveerd voor Maand 3