Nathaliekriek.nl

Slogan nodig?

slogan nodig

Heeft u een slogan nodig voor uw bedrijf, product, campagne of gewoon voor uzelf als zelfstandig ondernemer? Wenst u een sterke pay-off of een slogan met humor? Een oneliner met een shocking effect of juist eentje die ontroert? Laat mij u helpen bij het bedenken van een ijzersterke binnenkomer die in één klap de hele lading dekt en tevens direct bijblijft.

Voor we aan de slag gaan, leg ik u graag eerst uit wat het verschil is tussen een slogan en een pay-off. Wellicht heeft u voor uw bedrijf in eerste instantie meer aan een pay-off. Dit is namelijk de tekst die u – meestal als tweede zin- toevoegt aan de naam van uw bedrijf. De pay-off is lang houdbaar en als het goed is zelfs onbeperkt.

Pay-off

De pay-off is het onderschrift dat direct duidelijk maakt waar uw bedrijf voor staat, wat u doet en welke belofte u waarmaakt. Een goede pay-off bevat al deze informatie in één krachtige oneliner.

Open Kaart Producties

schrijft voor u de sterren van de hemel.

 

‘Schrijft voor u de sterren van de hemel’ is hier de pay-off.

De pay-off is voorturend zichtbaar, hetgeen bijdraagt aan de herkenbaarheid van uw bedrijf. De pay-off plaatst u in uw e-mailhandtekening, op uw postpapier, op de bedrijfsauto, op stickers en visitekaartjes. En als u een eigen pand hebt: pontificaal op de gevel!

Slogan

Wanneer heeft u een slogan nodig? Een slogan is vooral belangrijk wanneer u campagne voert of een speciale aanbieding onder de aandacht wilt brengen. Vaak wordt hier een leuk melodietje aan vast geplakt om ervoor te zorgen dat mensen het beter onthouden. Immers, een liedje blijft langer hangen dan een tekst.

Enkele voorbeelden van ijzersterke slogans door de jaren heen:

  • Mmm, van Mora..
  • Bloemen houden van mensen.
  • Het Zwitserlevengevoel.
  • Douwe Egberts Koffie, lékkere koffie.
  • Stom hè, ik vind ’t gewoon lekker.
  • Wie is er niet groot mee geworden.
  • Miele, er is geen betere.
  • Melk de witte motor.
  • U moet de groenten van Hak hebben.
  • Zo lekker, het zou verboden moeten worden.
  • Op een dag drink je geen bier meer, maar drink je Grolsch
  • Zo, nu eerst een Bavaria.
  • Heerlijk, helder Heineken.
  • Een beetje vreemd maar wel lekker.
  • Al het goeie, komt van Melk Unie koeien.
  • Alle lof voor Almhof!
  • What else?

Een slogan laten maken, wat kost dat?

Nu zou de meest voor de hand liggende wedervraag luiden: ‘Wat levert een goede slogan op?’

Een slogan kan zowel een regelrechte hit zijn als een jammerlijke flop. Iedereen kent de gezegde: ‘Even Apeldoorn bellen’, maar bijna niemand weet bij welke verzekeringsmaatschappij deze slogan ook alweer hoort.

Omdat niemand van te voren weet hoe een slagzin zal uitpakken, reken ik voor elke slogan of pay-off hetzelfde tarief. Gelukkig voor u, want als ik nu al zou weten dat uw oneliner een enorme hit wordt waar u shitloads of money aan zult verdienen, zou ik hiervoor minstens het driedubbele vragen. 😉

Heeft u dus een slogan nodig en denkt u dat ik de juiste persoon zou kunnen zijn om u te helpen bij het vinden van DE tekst waarnaar u op zoek bent, neem dan gerust geheel vrijblijvend contact met me op. Wie bent u, waar staat uw bedrijf voor, wat wilt u uitdragen?

Het is immers nog altijd de toon die de muziek maakt…