Nathaliekriek.nl

Afvallen en boodschappen doen, bespaar geld én calorieën. Tip van de week 3

Afslanken en boodschappen doen

Afvallen en boodschappen doen. Wanneer je onderstaande adviezen ter harte neemt, bespaar je niet alleen een boel calorieën, maar ook nog eens een berg geld. Win win!

  • Ga niet boodschappen doen met een lege maag. Juist wanneer je met een hongergevoel boodschappen gaat doen, ziet alles er dubbel lekker uit en zwicht je eerder voor ‘fout’ voedsel dan wanneer je pas gegeten hebt.
  • Doe elke dag boodschappen in plaats van eens per week en haal ook echt alleen wat je nodig hebt voor vandaag en morgenochtend.
  • Zorg er voor dat je van te voren een recept hebt uitgezocht en de benodigde ingrediënten hebt genoteerd. Maak je lijstje voor die dag af voor je de deur uit gaat. Wanneer je het boodschappenlijstje afwerkt, recht op je doel afgaat en alleen de boodschappen pakt die op je lijstje staan voorkom je ‘impuls-aankopen’ die je eerder doet als je zonder lijstje langs alle schappen wandelt.
  • Ga het liefst alleen boodschappen doen. Heb je kinderen? Doe dan de boodschappen oveel mogelijk wanneer ze op school zitten (of bij de opvang). Kinderen vinden alles lekker. Als je zwicht en het in huis haalt, is het thuis ook moeilijker voor jou om al dat lekkers te laten staan.
  • Als je dan toch wat snoep in huis wilt halen voor de kinderen, koop dan de dingen die je zelf helemaal niet lekker vindt zodat de verleiding thuis niet al te groot is.
  • Besteed extra tijd aan het groenten schap. Snackwortels, cherrytomaatjes, snack komkommertjes, radijsjes, vijgen, bleekselderij. Als je er anders naar durft te kijken is dit zomaar een enorme snoepwinkel.
  • Lees de etiketten van light producten. Vetarm? Dikke kans dat het vol zit met suikers en/of zoetstoffen. Suikervrij? De boel zit vol rommel die zo belastend is voor je lever dat deze aan het zuiveren van je bloed (zijn oorspronkelijke job) niet toe komt.
  • Natuurlijk doe je de boodschappen meerdere malen per week lopend of op de fiets (met fietstassen). Zo heb je meteen weer even lichaamsbeweging gehad!

Afvallen begint bij bewust(er) boodschappen doen. Wat je niet in huis haalt kun je ook niet opeten!

 

Deze week mag je jezelf ook wegen! Klik >HIER voor handige weeg -en meettips.

 

Bovenstaande tekst is eerder verschenen in het Balansboek. Het boek is inmiddels uitverkocht, maar mogelijk nog tweedehands te bestellen via onderstaande link.

Het Balansboek

 

Afslank blog >HOME