Media astroloog

Hoe ben je als astroloog in de media terechtgekomen? Het is een vraag die mij door de jaren heen meerdere malen is gesteld. Omdat het op zich een leuk verhaal is en het wellicht ook anderen kan helpen die met hun eigen expertise de media willen bereiken, heb ik besloten om er een blogje aan te wijden.

Daarbij ben ik al vaker via mijn website benaderd door redactieleden van diverse TV -en radioprogramma’s dus een extra blogje vergroot in dit geval alleen nog maar meer mijn zichtbaarheid.

Wil jij ook de media bereiken met jouw eigen expertise, dan is dit meteen de belangrijkste tip: laat jezelf zien!

  1. Bouw een uitgebreide website waarop je laat zien wie je bent en wat je kunt. Hoe uitgebreider je website, hoe meer relevante informatie, hoe beter vindbaar in Google.
  2. Besteed hier veel aandacht aan SEO. Zonder SEO word je niet goed gevonden op de zoekwoorden waarop je gevonden wilt worden.
  3. Start een blog.
  4. Maak een Google bedrijfspagina aan. Deze is goed vindbaar in je regio en linkt direct naar je website.
  5. Als je kunt, schrijf een boek en bied je manuscript aan bij uitgevers met een voor jou geschikt fonds.
  6. Vind je geen geschikte uitgever, geef niet op. Breng je boek uit in eigen beheer en besteed veel tijd aan het promoten ervan. Zonder promotie, geen publiciteit, zonder publiciteit geen verkoop.
  7. Schrijf iedereen aan die mogelijk interesse heeft in jouw expertise. Denk hierbij aan instanties, redacties van TV programma’s, magazines, kranten, etc. Bij voorkeur persoonlijk gericht aan de directie of hoofdredactie.

Succes!

Tarotboekje geschreven

Mijn carrière als media astroloog begon in 2004 met het schrijven van een tarot boekje; De Tarot in het Kort. Dit boekje is tot stand is gekomen doordat ik als kind al dol op schrijven was en op vijftienjarige leeftijd van mijn oma de tarot leerde lezen.

Doordat dit boekje voor tarot begrippen een bestseller werd, besloot ik in 2006 een tweede boek te schrijven getiteld: Numerologie en Tarot in een Handomdraai. Toen ook dit boek verrassend goed werd verkocht, vroeg mijn uitgever of ik voor hem naar eigen inzicht de tarotagenda wilde herzien die na al die jaren wel een modern jasje kon gebruiken.

Omdat ik inmiddels ook mijn eigen tarot praktijk runde en daarnaast regelmatig aan mijn website werkte waar ik blogde en diverse consulten, cursussen en workshops aanbood, hield ik me jaren lang alleen maar met de kaarten bezig, tot hij me op een dag belde om me te vragen of ik ook kaas gegeten had van Chinese astrologie. Hij was namelijk op zoek naar een auteur die in voor iedereen begrijpelijke taal hierover een vademecum zou kunnen schrijven.

Bingo!

Mijn uitgever had zijn auteur hiervoor gevonden. Als jong meisje hield ik me hier uit pure interesse namelijk ook al mee bezig dus het aanbod om er naast mijn publicaties over tarot een boek over te mogen schrijven zag ik vooral als de kroon op mijn werk.

 ‘Chinese astrologie als levenswijze’ verscheen in 2010.

Chinese horoscoop in de Telegraaf

Door de publicatie van het boek over Chinese astrologie verscheen mijn naam ook weer wat vaker op internet en werd ik in 2011 door de Telegraaf benaderd om voor hen de Chinese jaarhoroscoop voor 2012 te maken. Deze werd voorheen altijd geschreven door een wat oudere heer maar deze stopte ermee dus waren ze op zoek naar vervanging.

Experts op het gebied van Chinese astrologie waren destijds nogal moeilijk te vinden dus waren ze blij dat ze op internet mijn boek waren tegengekomen. Of ik voortaan de Chinese horoscoop voor hen wilde maken.

Natuurlijk!

En toen, nadat sinds 2012 drie jaar achtereen mijn Chinese horoscoop in de Telegraaf had mogen staan, kreeg ik in 2015 plotseling een mailtje van de hoofdredactrice met de vraag of ik ook verstand had van westerse astrologie. Telegraaf was namelijk bezig een nieuw platform op te zetten waarbij ze graag ‘alles onder één dak’ wilde hebben.

Vooralsnog werden alle dag -en weekhoroscopen, de horoscopen voor de specials én de Chinese jaarhoroscoop door verschillende leveranciers geleverd, wat ze voor het overzicht graag anders zouden zien. Of ik er oren naar had om de huisastroloog van VROUW/Telegraaf te worden.

Hiermee kwam een meisjesdroom uit.

Want ja, toevallig had ik inderdaad ook verstand van westerse astrologie.

Telegraaf huisastroloog

Vanaf dat moment schreef ik alle horoscopen voor de VROUW/Telegraaf en startte ik als kersverse ‘media astroloog’ annex tekstschrijver tevens mijn eigen bedrijf Open Kaart Producties. 

Waar ik lange tijd alleen voor de Telegraaf en af en toe voor ParaVisie schreef, durfde ik mezelf mondjesmaat ook steeds vaker bij andere bedrijven te introduceren, wat me ook steeds vaker nieuwe opdrachten opleverde. Immers, als je jezelf niet laat zien, weet men ook niet dat je bestaat.

Het feit dat men mijn naam inmiddels kende van de Telegraaf heeft mij hierbij uiteraard enorm geholpen.

Uiteindelijk hoefde ik steeds minder vaak zelf op zoek te gaan naar nieuwe opdrachtgevers en werd ik steeds vaker zelf benaderd met de vraag of ik een artikel of horoscoop wilde schrijven. Daarnaast druppelden de aanvragen voor interviews ook steeds vaker binnen en werd ik regelmatig gevraagd om voor of achter de schermen mee te werken aan TV programma’s.

Hoewel ik het liefst achter de schermen werk en tot nu toe het overgrote deel van de uitnodigingen heb afgeslagen, is het toch wel heel leuk dat ze me via mijn website wisten (en nog steeds weten) te vinden.

Bedrijven met wie ik tot nu toe zeer prettig heb mogen samenwerken en dit in sommige gevallen nog steeds doe, zijn o.a. :

VROUW; Telegraaf; &C; VOL Magazine; Cosmopolitan; Porterenee; Beau Monde; Elegance; Linda Meiden; Kek Mama; Panorama; Tattoo Planet Magazine; Flair; Fumée, etc.

Hopelijk mag ik binnenkort ook uw naam aan dit lijstje toevoegen? Voor een leuke nieuwe opdracht maak ik natuurlijk altijd tijd.

 

Contact opnemen kan via het contactformulier op deze website of via de mail: info@nathalie-kriek.nl

Telefoontjes van voor mij onbekende nummers neem ik sporadisch op maar (serieuze) appjes beantwoord ik altijd: 0625201845.

 

Open Kaart Producties >Home.